℘ Geef eens een ECHT compliment

Iemand een compliment geven is een uiting van waardering voor een geleverde prestatie; een soort cadeautje. Een compliment is een lovende uitdrukking; iedereen vindt het fijn om gewaardeerd te worden. Uit onderzoeken van twee grote universiteiten blijkt dat werknemers zich intensiever inzetten voor hun bedrijf na het ontvangen van een compliment dan na het krijgen … Meer lezen℘ Geef eens een ECHT compliment

℘ Iemand is niet zijn of haar gedrag

Je moet naar een feestje, een netwerkbijeenkomst, je eerste werkdag bij een nieuw bedrijf is aangebroken; ofwel je gaat nieuwe mensen ontmoeten Je maakt je zorgen, welke indruk zal ik maken, wat zullen ze van me denken, wat moet ik zeggen, hoe maak ik contact? Hoe doe je dat…contact maken? Contact maken met een wildvreemde … Meer lezen℘ Iemand is niet zijn of haar gedrag

℘ Luisteren…wie houdt dat langer dan 17 seconden vol?

Luisteren is meer dan horen wat iemand zegt, het is ook horen wat niet gezegd wordt. Achter de woorden en tussen de regels door. Luisteren lijkt eenvoudig: je vraagt iets of iemand zegt iets, jij houdt je mond, zegt niets, wacht totdat de ander zijn mond houdt… Vraagsteller:  Hoe was je vakantie? Antwoord:      … Meer lezen℘ Luisteren…wie houdt dat langer dan 17 seconden vol?

℘ Stress is beroepsziekte nummer 1!

Ongeveer 1 op de 3 werknemers heeft last van werkdruk. Werkdruk is iets anders als het alleen maar druk hebben. Zolang het niet tot problemen leidt, is er niets aan de hand. Als je je werk niet afkrijgt binnen de gestelde tijd, kan werkdruk leiden tot werkstress. Moet je werk verrichten wat boven je ervaring/ opleiding … Meer lezen℘ Stress is beroepsziekte nummer 1!